Awesome people ♥

Thanxx For Visit . . Sapesape Yang Visit , Follow La k !

pEnyaKit .


hye !
Assalamualaikum .

oke . hari ini memang nasib aku tak bagus .
nak tahu kenapa ?
ok . pagi ,
aku bangun dari tidur , kemas tempat tidur .
then . ayah aku ajak aku pergi hantar akak aku kerja .
uke . aku ikut je . , tak mandi semua . chill la kan ?
balik rumah . ,
mak aku buat kerja . dia sebut semua kerja tu dalam satu masa .
"adik , pergi basuh baju , jerang nasi , buang sampah"
haish . , sabar je la kan ?

ok . dah siap buat semua kerja ,
aku nak pergi sidai baju .
aku angkat besen tuh sampai la dekat luar ,
dekat luar time tu memang panas gilak !
tengah-2 sidai baju tuh , aku pening kepala .
aku teruskan jela sidai baju .
tetiba , aku nak masuk je rumah ,
besen jatuh . . . and aku pun jatuh la kan ?
aku dah tak boleh bangun .
kepala aku pening gilak !


then . . . . . aku sedar-2 yo dah ada kat hospital .
aik ? bapak arh . aku paling tak suka kat hospital la kan ?
aku tengok sekeliling aku ,
mak ayah abang akak aku , 
tak ada . . 
aku risau ! then , aku panggil nurse yang lalu kat depan aku ,

aku tanya dia :

aku : nurse , mana mak ayah saya ?
nurse : ye , ada dekat luar dik , kenapa ? nak akak panggilkan ?
aku : urm , tak pe la . .saya tanya je. 
nurse : ouh . ok . .adik rehat la .
aku : urm , uke . terima kasih .
nurse : oke . sama sama

tak lama tuh , mak ayah aku datang .
aku pandang diaorang , mak aku sedih je muka dia .
aku risau . . aku berdebar . aku tertanya-2 kenapa mak aku sedih .
aku tanya mak aku kenapa sedih ,
mak aku just diam , menangis dan lari keluar .
kenapa mak ? kenapa mak tak jawab soalan adik ?

aku pandang ayah aku ,
ayah aku muka chillax , 
so , aku tanya . . kenapa dengan mak aku ,
ayah aku dengan spontan , dia jawab ,
mak kau sedih . .
dengar je jawapan ayah aku ,
aku terus pandang bawah ,
aku tanya ayah aku , kenapa mak sedih ?
ayah aku jawab ,
doktor kata , penyakit kau makin teruk .
tuh yang mak kau sedih .
ha ? what ? penyakit aku makin teruk ?
perlu ke penyakit aku tu makin menular ?

aku nangis , then ...
aku dengar ada orang panggil aku ,
aku tengok , then , doktor datang .
dia cakap pasal penyakit aku , 
ayat yang aku susah lupakan ialah ,
kalau kamu tetap tak nak buat _____ , 
nyawa kamu bilabila masa je boleh melayang .
sampai sekarang aku still ingat ayat tuh .
perlu ke aku buat _____ ?
sorry doc , buat masa ni , saya tak sedia lagi .
even saya selalu cakap , saya nak mati ,
saya tak nak mati dengan cara buat ____ .
sebab , doktor pernah cakap dekat saya ,
antara risiko paling tinggi kalau saya buat _____ ,
saya akan mati . . please doc .
saya sayang family saya .

kalau nak buat , buat lepas saya SPM doc .
saya tak nak buat sekarang . susah doc .
=( . . .
saya tahu , saya yang selalu buat penyakit saya datang .

semalam , aku stress nak mati kan ?
aku nangis tak henti henti . .
uke . sebab tuh la penyakit aku dengan happy nya , 
menyerang aku =( .

sorry . 
uwm . aku macam biasa , pukul 5 tadi , 
dah balik rumah . aku tak suka duduk hospital .
sebab ? sebab nanti lagi senang penyakit aku datang ?
pelik ? ya memang . kalau aku duduk hospital ,
aku cepat stress . . uwm .

oke . cukup la kesedihan yang aku tanggung hari ni .
and , this is for my mom :

mak ,adik minta maaf . adik dah buat mak menangis hari ni .
adik bukan sengaja . . tapi ...
adik tak sangka , penyakit adik akan seteruk tuh .
sorry mak .. mak , insyaAllah lepas nie , adik tak stress-2 lagi .


uwm . oke . 
i wanna go .

before that ,

you make me dance ,
brings me up , brings me down ,
play it sweets ,
make me move like a freak ,
mister sexobeat !

oke ! byebye !
loveyousomuch 
muax :*